Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
<
pracownicy | pokój | tel. |
---|---|---|
01 | ||
Anna Janowczyk, Magdalena Suchorab, Łukasz Wiater | 02 | 171 |
Seweryn Kaźmierczak - p.o. Naczelnika - Kierownik PODGiK | 03 | 170 |
Wypisy i wyrysy | ||
Paweł Barlakowski, Rafał Zezula | 04 | 173 |
Ośrodek | ||
Małgorzata Sieniawska-Jagniontkowska, Stepanów Jerzy | 05 | 174 |
Gminy Izbica, Rudnik, Siennica Różana | ||
Anna Cieliszak, Natalia Smolira-Krawczyk | 06 | 175 |
Gminy Krasnystaw miasto, Gorzków, Łopiennik Górny, Żółkiewka | ||
Dorota Delikat, Joanna Kopiec | 07 | 176 |
Gminy Krasnystaw, Kraśniczyn | ||
Katarzyna Berent-Konaszuk, Justyna Waręcka |
08 | 177 |
Uzgadnianie Sytuowania Projektowanych Sieci Uzbrojenia Terenu | ||
Tadeusz Szewczak | 118 | 178 |
Marta Korszla | 09 | 179 |
Bartłomiej Sałaga - Oddział Zamiejscowy w Fajsławicach | 81 585 30 68 |
e-mail:
Jak załatwić sprawę? Kliknij tutaj.
Wydział zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczeniem nieruchomości, realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej oraz scaleniami i wymianą gruntów.
Do zadań wydziału należy w szczególności:
1. W zakresie gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa:
1) gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa;
2) prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem nieruchomościami, w tym przygotowanie decyzji administracyjnych i występowanie z wnioskami o ujawnienie zapisów w księdze wieczystej i operacie ewidencji gruntów;
3) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, w tym oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste, jego rozwiązanie i wygaszenie oraz przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
4) prowadzenie spraw związanych z obrotem nieruchomościami;
5) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości na cele szczególne;
6) prowadzenie spraw związanych z opłatami z tytułu wieczystego użytkowania, trwałego zarządu, ich aktualizacją, oraz rozliczaniami za nieruchomości;
7) aktualizowanie bazy danych właścicieli, zarządców i użytkowników wieczystych;
8) prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem nieruchomości i ustaleniem odszkodowania z tego tytułu;
9) prowadzenie spraw związanych z czasowym ograniczeniem sposobu korzystania z nieruchomości;
10) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości;
11) prowadzenie spraw w zakresie ustalania wysokości odszkodowania na mocy ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
12) udzielanie właściwym organom informacji dotyczących realizacji roszczeń repatriacyjnych;
13) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu gospodarki nieruchomościami;
14) realizacja innych zadań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami.
2. W zakresie gospodarowania nieruchomościami rolnymi i leśnymi:
1) regulowanie własności osadniczych gospodarstw rolnych;
2) przyznawanie prawa własności działki gruntu będącej w dożywotnim użytkowaniu;
3) przeniesienie prawa własności działki gruntu, na której posadowione są zabudowania stanowiące odrębną własność gruntu;
4) przekazywanie nieruchomości rolnych Skarbu Państwa do zasobu Agencji Nieruchomości Rolnych;
5) przekazywanie w zarząd Lasów Państwowych gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia;
6) wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstw rolnych;
7) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu gospodarki nieruchomościami rolnymi i leśnymi;
8) realizacja innych zadań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami.
3. W zakresie prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
1) przyjmowanie zgłoszeń robót geodezyjnych;
2) kontrolowanie posiadania przez osoby przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii odpowiednich uprawnień zawodowych;
3) weryfikacja zbioru danych oraz innych materiałów przekazywanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
4) wdrażanie i prowadzenie informatycznego sposobu przechowywania, aktualizacji i udostępniania danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
5) wyłączanie dokumentów z zasobu w celu przekazania ich do archiwum państwowego lub do likwidacji;
6) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w postaci mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej;
7) realizacja zleceń na wydanie dokumentów z zasobu (wypisy, wyrysy i kopie map ewidencji gruntów oraz map zasadniczych) dla osób fizycznych i prawnych;
8) prowadzenie osnów szczegółowych;
9) bieżąca aktualizacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
10) kontrola właściwego obiegu reprodukowania i wykorzystania materiałów geodezyjnych i kartograficznych;
11) współpraca w zakresie Państwowego Rejestru Granic (PRG) oraz Krajowego Rejestru Urzędowego Podziału Terytorialnego Kraju (IPE) - aktualizacja i zasilanie bazy danych;
12) uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub prac kartograficznych;
13) pozyskiwanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczenie materiałów zasobu, odpowiednio z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego;
14) tworzenie, aktualizacja i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury informacji przestrzennej w zakresie swojej właściwości;
15) prowadzenie, aktualizacja i udostępnianie danych zgromadzonych w rejestrze cen i wartości nieruchomości;
16) współpraca i współdziałanie organu odpowiedzialnego za prowadzenie zasobu geodezyjnego i kartograficznego z innymi organami i podmiotami realizującymi zadania publiczne.
4. W zakresie prowadzenia ewidencji gruntów i budynków:
1) ) wprowadzanie zmian w operacie gruntów, budynków i lokali w systemie komputerowym wraz z przygotowaniem zawiadomień do odpowiednich osób i instytucji o dokonanych zmianach;
2) weryfikacja danych ewidencyjnych w zakresie zgodności tych danych z treścią dokumentów źródłowych oraz zgodności treści mapy ewidencyjnej ze stanem faktycznym w terenie;
3) modernizacja operatu ewidencji gruntów polegająca na założeniu ewidencji budynków i lokali dla obszarów wiejskich oraz pomiaru granic działek i weryfikacji użytków w celu założenia i prowadzenia mapy ewidencji gruntów w systemie numerycznym;
4) prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji, postanowień i zaświadczeń dotyczących spraw związanych z prowadzeniem operatu ewidencji gruntów i budynków, wydawanie wypisów oraz wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
5. W zakresie koordynacji sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
1) przyjmowanie i rejestracja projektów sytuowania sieci uzbrojenia terenu przewidzianego do uzgodnienia na posiedzeniu narady koordynacyjnej;
2) zawiadamianie, zgodnie z tematyką uzgodnień, instytucji branżowych o posiedzeniach;
3) przeprowadzanie, a następnie wydawanie odpisu protokołu z narady koordynacyjnej zainteresowanym stronom.
6. W zakresie scaleń i wymiany gruntów:
1) wszczęcie postępowania w sprawie scalenia lub wymiany gruntów oraz składanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego o dokonanie wzmianki w księgach wieczystych lub zbiorach dokumentów;
2) wybór rady uczestników scalenia na zebraniu wiejskim;
3) ogłoszenie wyników oszacowania gruntów wchodzących w skład obszaru scalenia oraz rozpatrywania zastrzeżeń do przeprowadzonego szacunku;
4) okazanie projektu scalenia lub wymiany gruntów oraz zapoznanie uczestników z zasadami obejmowania gruntów w posiadanie;
5) komisyjne rozpatrywanie zastrzeżeń do projektu scalenia;
6) zatwierdzenie projektu scalenia lub wymiany gruntów w formie decyzji;
7) protokólarne wprowadzenie uczestników scalenia w posiadanie nowo wydzielonych gruntów;
8) przeprowadzenia zagospodarowania poscaleniowego.
7. W zakresie innych zadań:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP, w zakresie zadań wydziału;
2) realizacja innych zadań powierzonych przez starostę.