Powiatowy Rzecznik Konsumentów
pracownik | pokój | tel. |
---|---|---|
Krystyna Starczewska | 119 | 161 |
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w sprawach skarg i wniosków oraz udziela porad w dniach:
Poniedziałek | 730 - 1530 |
Wtorek | 800 - 1600 |
Środa | 730 - 1530 |
Czwartek | 930 - 1530 |
Kontakt z Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie
ul. Sobieskiego 3
22-300 Krasnystaw
tel. 82 576 52 11 ... 13, 82 576 86 ... 88 wew. 158
fax 82 576 45 88, 82 576 72 89
telefon: | 570 670 579 |
e-mail: |
Jak załatwić sprawę? Kliknij tutaj.
Pisemne wnioski kierowane do Powiatowego Rzecznika Konsumentów można składać codziennie w Kancelarii w godzinach pracy Starostwa, korespondencyjnie lub drogą elektroniczną.
W celu uzyskania pomocy prawnej należy dostarczyć do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów kserokopie lub skany wszystkich posiadanych dokumentów dotyczących zgłaszanego problemu, np. dowodu zakupu towaru (paragonu), warunków gwarancji (karty gwarancyjnej), treści zawartej umowy wraz z regulaminem świadczenia usług i regulaminem promocji (jeśli taki dokument jest związany ze zgłaszanym problemem), zgłoszenia reklamacyjnego, korespondencji prowadzonej z przedsiębiorcą itp.
Wszystkie sprawy kierowane do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów, również te wysyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) oraz telefon kontaktowy. W przeciwnym razie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:
1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego zakresie ochrony interesu konsumentów;
3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4. Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej i organizacjami konsumenckimi;
5. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów, wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania;
6. Rozpowszechnianie wiedzy konsumenckiej w porozumieniu z placówkami oświatowymi, organizacjami społecznymi, działającymi na terenie powiatu oraz lokalnymi mediami;
7. Przedkładanie rocznych sprawozdań z działalności rzecznika;
8. Wykonywanie innych zadań określonych w ustawach lub przepisach odrębnych.