Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
pracownicy | pokój | tel. |
---|---|---|
Piotr Dudek - Naczelnik |
319 | 160 |
Anna Brzozowska | 319 | 160 |
Joanna Mączka | 102 | 136 |
Andrzej Kostrzanowski | 318 | 166 |
Paweł Piłat, Dorota Kałdun | 318 | 167 |
Weronika Szewczak, Beata Kalisz | 117 | 120 |
e-mail:
Jak załatwić sprawę? Kliknij tutaj.
Wydział zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę administracyjną, organizuje przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dot. kwalifikacji wojskowej oraz prowadzi nadzór nad stowarzyszeniami i fundacjami.
Do zadań wydziału należy w szczególności:
1. W zakresie obsługi organizacyjnej i administracyjnej:
1) obsługa sekretariatu starosty i wicestarosty;
2) prowadzenie punktu obsługi klienta oraz kancelarii starostwa;
3) przyjmowanie i wysyłanie przesyłek;
4) prowadzenie rejestru głównego korespondencji w wersji elektronicznej;
5) planowanie i organizowanie spotkań narad i posiedzeń oraz uroczystości z udziałem władz powiatu;
6) prowadzenie zbioru aktów normatywnych starosty;
7) zapewnienie obsługi prawnej organów powiatu oraz starostwa;
8) nadzór nad terminowym rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji;
9) prowadzenie rejestrów:
a) skarg i wniosków;
b) upoważnień i pełnomocnictw;
c) pieczęci;
d) delegacji;
e) umów;
f) wystąpień związanych z działalnością lobbingową;
g) petycji;
h) wniosków o udostępnianie informacji publicznej.
11) prowadzenie księgi kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w starostwie;
12) koordynowanie działań w zakresie przeprowadzania wyborów, referendów i konsultacji;
13) zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleinformatycznej i zabezpieczenie logistyczne;
14) gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi i gospodarką materiałową starostwa;
15) gospodarowanie taborem samochodowym;
16) wykonywanie zadań z zakresu informatyki w starostwie;
17) realizowanie polityki bezpieczeństwa z zakresu zadań wynikających z zakresu Administratora Systemów Informatycznych;
18) szkolenia, wdrażanie, unowocześnianie systemów, administrowanie systemem elektronicznego obiegu dokumentów w ramach platformy cyfrowej;
19) koordynowanie prowadzenia i publikowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej;
20) wykonywanie czynności związanych z zarządzaniem i bieżącą eksploatacją nieruchomości stanowiących siedzibę starostwa;
21) prowadzenie spraw związanych z remontami i inwestycjami w budynku starostwa;
22) zabezpieczenie funkcjonowania systemu alarmowego i zapewnienie ochrony budynków;
23) realizacja zadań wynikających z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej;
24) realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
25) prowadzenie biura rzeczy znalezionych;
26) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa;
27) prowadzenie dokumentacji zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
2. W zakresie spraw obywatelskich:
1) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zbiórkach publicznych;
2) nadzór nad działalnością stowarzyszeń;
3) sprawowanie nadzoru nad fundacjami, prowadzącymi swoją działalność i mającymi siedziby na terenie powiatu;
4) organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego;
5) organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej;
6) realizacja zadań związanych z przymusowym doprowadzaniem przez policję powołanego do wskazanej jednostki wojskowej;
7) realizacja zadań starosty w zakresie ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
8) realizacja zadań powiatu w zakresie określonym przez ustawę o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej;
9) prowadzenie punktu potwierdzania profili zaufanych.
3. W zakresie zamówień publicznych:
1) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych oraz innych dokumentów związanych z udzielaniem zamówień publicznych;
2) prowadzenie analiz związanych z tematyką zamówień publicznych;
3) wykonywanie nadzoru merytorycznego nad stosowaniem przepisów ustawy – prawo zamówień publicznych;
4) ) prowadzenie procedur związanych z udzielaniem zamówień zgodnie z ustawą – prawo zamówień publicznych;
5) udzielanie pomocy w zakresie stosowania prawa zamówień publicznych jednostkom organizacyjnym;
6) coroczne sporządzanie planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w starostwie;
7) sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach i przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych;
8) prowadzenie rejestru zamówień publicznych;
9) obsługa kontroli prowadzonej przez organy wewnętrzne i instytucje zewnętrzne w zakresie zamówień publicznych.
4. W zakresie innych zadań:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP, w zakresie zadań wydziału;
2) realizacja innych zadań powierzonych przez starostę.