e-Powiat – Elektroniczny system obiegu dokumentów oraz PIAP w Starostwie Powiatowym w Krasnymstawie
Tytuł projektu
e-Powiat – Elektroniczny system obiegu dokumentów oraz PIAP w Starostwie Powiatowym w Krasnymstawie
Wartość projektu
284 600,00 PLN
Źródło finansowania
- Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Działania 1.5
- ZPORR Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego
Montaż finansowy
- Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego - 75% (213 450,00 PLN)
- Wkład własny - 25% (71 150,00 PLN)
Okres realizacji projektu
01.08.2006 ÷ 21.12.2006
Cele projektu
Projekt jest zgodny z celem głównym działania 1.5 „Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego”, a w szczególności wpisuje się w trzy cele cząstkowe:
„Rozwój dostępu do infrastruktury komunikacji elektronicznej na obszarach wiejskich i w małych miastach” - poprzez utworzenie PIAP z bezpłatnym dostępem do Internetu w bibliotece powiatowej. Dzięki temu utworzonych zostanie sześć nowych stanowisk komputerowych połączonych z siecią globalną.
„Użycie Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych to poprawa efektywności pracy administracji” - poprzez wdrożenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów. Planowany szacunkowy zysk czasu pracy urzędnika starostwa to 30 minut dziennie.
”Wykorzystanie nowych Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych dla realizacji usług publicznych” – umożliwi uruchomienie własnego serwera. Dzięki temu interesanci będą mogli załatwić sprawy za pośrednictwem portalu starostwa. Dodatkowo dzięki zakupionym kwalifikowanym podpisom elektronicznym urząd będzie gotowy do realizacji spraw drogą elektroniczną, w tym wydawania decyzji administracyjnych
Opis projektu
W wyniku realizacji projektu zostaną wdrożone 2 systemy archiwizacji i backupu danych, utworzony zostanie portal o funkcjonalności umożliwiającej kontakt on-line obywatela z urzędem, publiczny punkt dostępu do Internetu (PIAP) wyposażony w 6 stanowisk, zakupione zostaną 2 serwery oraz istniejąca sieć LAN zostanie przedłużona o 250 m. ponadto zostanie wdrożony system elektronicznego obiegu dokumentów w Starostwie Powiatowym w Krasnymstawie. PIAP zostanie utworzony w Powiatowej Bibliotece Publicznej, która mieści się w tym samym budynku co Starostwo. Nad całością PIAPu będą czuwały osoby na co dzień zatrudnione w bibliotece. Dzięki korzystnej lokalizacji Starostwo będzie w stanie zapewnić szerokopasmowy dostęp do Internetu użyczając dla tego celu część przepustowości własnego łącza. Dla nowych stanowisk zostanie utworzona dodatkowa sieć LAN w bibliotece połączona za pośrednictwem switcha z serwerem internetowym starostwa. Dodatkowo, ze względu na niekorzystne umiejscowienie wejść do urzędu (dwa wejścia, po przeciwnej stronie budynków) planuje się zakup infomatu. Zostanie on zainstalowany na zewnątrz budynku, dzięki czemu, dostęp do informacji zgromadzonych w portalu będzie możliwy również po godzinach pracy urzędu. Ponadto zostanie zakupiony serwer internetowy dla serwisu starostwa oraz do uruchomienia własnego serwera poczty elektronicznej. W celu umożliwienia w przyszłości realizacji spraw za pośrednictwem Internetu przewidziano także zakup 16 kwalifikowanych podpisów elektronicznych wraz z czytnikami dla wszystkich naczelników i kierowników komórek starostwa. W początkowym okresie będą one wykorzystywane w wewnętrznej korespondencji urzędu, a docelowo będą również służyły do podpisywania decyzji administracyjnych.
Osoba, jednostka odpowiedzialna za realizację
Cezary Szymański - informatyk w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich