Wydział Architektury i Budownictwa
pracownicy | pokój | tel. |
---|---|---|
Mariusz Frąc - Naczelnik | 106 | 110 |
Edward Wojtal | 107 | 111 |
Magdalena Dzik, Katarzyna Niemiec, Beata Kidyba | 108 | 112 |
Anna Kucharska | 109 | 113 |
e-mail:
Jak załatwić sprawę? Kliknij tutaj.
Wydział wykonuje usługi administracyjne w zakresie: udzielania pozwoleń na budowę i rozbiórkę obiektów, zmiany sposobu użytkowania obiektów oraz przyjmowania zgłoszeń zamiaru budowy obiektów.
Do zadań wydziału należy w szczególności:
1. Wykonywanie zadań organu pierwszej instancji w zakresie administracji architektonicznobudowlanej, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane, w tym:
1) Rozpatrywanie wnioskow i wydawanie decyzji:
a) o pozwoleniu na budowę, wykonywanie robót budowlanych lub zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
b) o pozwoleniu na rozbiórkę obiektów budowlanych;
c) o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę;
d) w sprawach z zakresu prawa budowlanego np. wygaśnięcie lub uchylenie decyzji o pozwoleniu na budowę;
e) związanych z przeniesieniem decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenia budowy na rzecz innego podmiotu.
2) Prowadzenie spraw związanych ze zgłoszeniem zamiaru budowy, rozbiórki, wykonania robót budowlanych lub zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
3) wydawanie uzgodnień zgodnie z art. 33 ust. 2 pkt. 4;
4) prowadzenie spraw związanych z odstępstwami od przepisów techniczno – budowlanych;
5) rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości;
6) prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę oraz decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rejestru zgłoszeń;
7) wydawanie i rejestrowanie dzienników budowy.
2. Rozpatrywanie wniosków i wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. – o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
3. Rozpatrywanie wniosków i wydawanie zaświadczenia o samodzielności lokalu na podstawie ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. – o własności lokali.
4. Wydawanie zaświadczeń w sprawach potwierdzania powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego.
5. Opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
6. Opiniowanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego lub decyzji o warunkach zabudowy.
7. Prowadzenie spraw związanych z odbudową, remontami, lub rozbiórką obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu.
8. Współpraca i współdziałanie z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego.
9. Przekazywanie sprawozdań i meldunków do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Wojewody Lubelskiego oraz Głównego Urzędu Statystycznego.
10. Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP, w zakresie zadań wydziału.
11. Realizacja innych zadań powierzonych przez starostę.