Tegoroczna rekrutacja do szkół prowadzonych przez samorząd powiatu była lepsza niż przed rokiem. Jak pokazują wyniki naboru, powiatowe licea i technika przyjęły dwie trzecie (dokładnie 346) z 518 absolwentów szkół podstawowych. To wynik prawie 10 proc. lepszy niż przed rokiem.
Do I Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły przyjęto 72 osób, co przełoży się na utworzenie trzech klas pierwszych: politechnicznej (31 uczniów), humanistycznej (17 uczniów) i biologiczno-chemicznej (24 uczniów). Aby dostać się do I LO trzeba było osiągnąć minimum 100 pkt. z egzaminu ósmoklasisty.
W II LO im. Cypriana Kamila Norwida ze względu na duże zainteresowanie po raz pierwszy został wprowadzony próg punktowy. Rada pedagogiczna ustaliła go na poziomie 70 pkt. Naukę w tym liceum wybrało 62 uczniów. Będą się uczyli w klasach: europejskiej (24 uczniów), geoinformatycznej (21 uczniów) i dziennikarsko-prawniczej (17 uczniów).
W Zespole Szkół nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Krasnymstawie naukę wybrało 87 ósmoklasistów. Utworzona została jedna klasa branżowa z 30 uczniami, która będzie kształciła w zawodach: murarz-tynkarz, kucharz i mechanik pojazdów samochodowych. Do tego dochodzą jeszcze dwa oddziały: technik żywienia i usług gastronomicznych (30 absolwentów szkół podstawowych) oraz technik pojazdów samochodowych i technik ekonomista (27 uczniów).
Najlepszy nabór był w Zespole Szkół nr 2 im. Bartosza Głowackiego w Krasnymstawie, gdzie przyjętych zostało 105 uczniów, dzięki czemu utworzone zostały 4 klasy pierwsze. Największym powodzeniem cieszył się kierunek technik informatyk. Wybrało go 31 osób. Pozostałe klasy będą kształciły w następujących specjalizacjach: technik elektryk (25 uczniów), technik hotelarstwa i technik geodeta (22) oraz technik mechanizacji rolnictwa i technik optyk (27).
Do Zespołu Szkół w Żółkiewce dostało się 20 osób, co pozwoliło na utworzenie klasy kształcącej w zawodzie technik mechanizacji rolnictwa.
W krasnostawskich liceach wprowadzone progi punktowe miały służyć podniesieniu poziomu kształcenia. Udało się również zrealizować w nich założenia dotyczące utworzenia tzw. klas jednolitych i jednościeżkowych. Także w technikach większość klas jest jednokierunkowa. Mniejsza liczebność klas w naszych szkołach powinna wpłynąć zarówno na większą efektywność nauczania, jak i zachowanie bezpieczeństwa związanego z sytuacją epidemiczną. Za udanym naborem stoi zapewne wiele czynników. Z pewnością istotną rolę odebrała ciekawa oferta edukacyjna przygotowana przez powiatowe licea i technika.